Programma Dag van het Leerlingenvervoer 2014

Locatie Terugblik Sprekers 2020 Programma 2020
de Dag van het Leerlingenvervoer in de Vereeniging in Nijmegen Terugblijk op de vorige versies van de Dag van het Leerlingenvervoer Sprekers 2020 - Dag van het Leerlingenvervoer Programma van de Dag van het Leerlingenvervoer
REGISTREER JE NU, alvast voor de DAG VAN HET LEERLINGENVERVOER 2021

Programma Dag van het Leerlingenvervoer 9 oktober 2014

08:45-10:45 Ochtendprogramma deel 1

    08:45-09:30 Inloop met koffie

    09:30-10:00 Plenair Welkomstwoord Carolien Aalders

    10:00-10:45 IONA zaal Drs. Regina Stoutjesdijk, Toelichting promotieonderzoek naar de verschillen van de emotionele en/of gedragsproblemen van leerlingen in het speciaal onderwijs en in het reguliere onderwijs.

10:45-11:10 Koffiepauze

11:10-12:45 Ochtendprogramma deel 2 (keuze uit 1 deelsessie)

    11:10-11:55 IONA zaal Deelsessie 1: René Peters, Sociaal Domein 3D en de relatie met het leerlingenvervoer door de bril van wethouder sociale zaken, jeugd en onderwijs bij de gemeente Oss.

    11:10-11:55 AMETHIST zaal Deelsessie 2: Lia van Grinsven, Directeur SWV De Meijerij ‘s-Hertogenbosch vertelt over de relatie tussen Passend Onderwijs en het leerlingenvervoer.

    12:00-12:45 IONA zaal Deelsessie 1: Samen reizen met…, Informatie en ervaringsverhalen naar aanleiding van project “Samen Reizen met…”

    12:00-12:45 OPAAL zaal Deelsessie 2: Mini communicatie training, impressie van de nieuwste training uit het cursusaanbod van Carolien Aalders

    12:00-12:45 AMETHIST zaal Deelsessie 3: FODOK en FOSS stellen dat passend onderwijs voor dove en slechthorende leerlingen schaars is. Dit maakt het vervoer vaak lang en dus duur. Mag je van ouders van leerlingen in het voortgezet (speciaal) onderwijs vragen meer te betalen voor dat passende aanbod? En hoe zit het met een groepsaanbod (medium onderwijsarrangement) op een reguliere school?

12:45-13:45 Lunch, mogelijkheid tot een wandeling op het landgoed

13:45-15:20 Middagprogramma deel 1 (keuze uit 1 interactieve sessies)

    13:45-14:30 AMETHIST zaal Interactieve sessie 1: Wat verstaan we onder “handicap” in het leerlingenvervoer?

    13:45-14:30 OPAAL zaal Interactieve sessie 2: Hoe gaan gemeenten om met het feit dat, met de komst van de nieuwe verordening, leerlingen die het VSO bezoeken, uitgesloten (kunnen) worden van een vergoeding voor het leerlingenvervoer, zodra zij zelfstandig van en naar school kunnen reizen?

    13:45-14:30 IONA zaal Interactieve sessie 3: Wat kunnen we in redelijkheid aan ouders vragen in het leerlingenvervoer met betrekking tot de nieuwe verordening.

    —–

    14:35-15:20 AMETHIST zaal Interactieve sessie 1: Wat verstaan we onder “handicap” in het leerlingenvervoer?

    14:35-15:20 OPAAL zaal Interactieve sessie 2: Hoe gaan gemeenten om met het feit dat, met de komst van de nieuwe verordening, leerlingen die het VSO bezoeken, uitgesloten (kunnen) worden van een vergoeding voor het leerlingenvervoer, zodra zij zelfstandig van en naar school kunnen reizen?

    14:35-15:20 IONA zaal Interactieve sessie 3: Wat kunnen we in redelijkheid aan ouders vragen in het leerlingenvervoer met betrekking tot de nieuwe verordening.

15:20-15:30 Frisdrank en sapmoment

15:30-17:00 Middagprogramma deel 2

    15:30-16:15 IONA zaal Jan Koster, beleidsmedewerker van de VNG beantwoordt vragen naar aanleiding van opmerkingen/vragen van de bezoekers van de landelijke Dag van het Leerlingenvervoer 2015

    16:15-16:45 IONA zaal Afsluiting door Theatergroep “Bint”

    16:45-17:00 IONA zaal Afsluiting door Carolien Aalders

17:00-17:30 IONA zaal Gezamenlijk napraten met een drankje